본문 바로가기

Rock ♥ Metal

Dokken (도켄) - Alone Again (가사/해석/듣기)

by BruceK

목차


    Dokken - Alone Again

    Dokken-Alone-Again
    Dokken - Alone Again

    Dokken - Alone Again

    싱글 : 1985. 04

    작사/작곡 : Don Dokken, Jeff Pilson

    앨범 : Tooth and Nail 

    발매일 : 1984. 09. 17

    레이블 : Elektra 

     

     

    Dokken - Alone Again / MV

     

    Dokken - Alone Again / Live

     

     

    Dokken - Alone Again / 가사 해석

     

    I’d like to see you 

    In the morning light  
    I like to feel you 

    When it comes to night
    Now I’m here and I’m all alone
    Still I know how it feels, 

    I’m alone again

    나는 아침햇살에서 

    그대를 보고 싶어요 
    나는 밤이 올 때 그대를 느끼고 싶어요
    지금 나는 여기 있고 홀로 있어요 
    어떻게 느낄지 알 때까지 

    다시 홀로 있어요

    Tried so hard to make you see
    But I couldn’t find the words
    Now the tears, they fall like rain
    I’m alone again without you
    Alone again without you
    Alone again without you

    그대를 만나려고 힘들게 노력하지만
    나는 그 실마리를 찾을 수 없어요
    지금 비처럼 내리는 

    눈물을 흘리고 있어요
    나는 그대 없이 홀로 있어요
    나는 그대 없이 홀로 있어요

    I said stay, but you turned away
    Tried to say that it was me
    Now I’m here and I’ve lost my way
    Still I know how it feels, 

    I’m alone again

    머물러 달라고 했지만 

    그대는 돌아서 가 버렸어요
    내 곁에 있어 달라고 말하려 했었는데
    지금 나는 여기 있고 

    나의 길을 잃어버렸어요
    어떻게 느낄지 알 때까지 

    나는 홀로 있어요

    Tried so hard to make you see
    But I couldn’t find the words
    Now the tears, they fall like rain
    I’m alone again without you

    그대를 만나려고 힘들게 노력하지만
    나는 그 실마리를 찾을 수  없어요
    지금 비처럼 내리는 

    눈물을 흘리고 있어요
    나는 그대 없이 홀로 있어요

    I tried so hard to make you see
    But I couldn’t find the words
    Now the tears, they fall like rain
    I’m alone again without you

    그대를 만나려고 힘들게 노력하지만
    나는 그 실마리를 찾을 수 없어요
    지금 비처럼 내리는 

    눈물을 흘리고 있어요
    나는 그대 없이 홀로 있어요

     

     

    Dokken - Tooth and Nail

    반응형